제목 | Experiential Marketing-한상만교수 | ||||||
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분류 | 게임 | 조회수 | 0
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출처 | 한국콘텐츠진흥원 | 등록일 | 03.12.11 | ||||
작성자 - 한상만교수
Experiential Marketing
Brand Experience
Building Relationship with Customers
Experiential Marketing
SENSE
CASE : The Sense of Tide Sense Marketing의 단계
FEEL
CASE : Haagendaz's Cafe CASE : Campbell's Soup
FEEL MARKETING
정서적인 경험(Affective Experiences) Events, Agents, Object Emotions 어떤 Emotions들이 소비가 일어나는 동안 경험하는가?
THINK
CASE : Genesis Elder Care CASE : Apple Computer의 회생 Directional and associative think campaigns The Think Principle
ACT
CASE : Gillette Mach 3 CASE : The Milk Mustache Campaign 행동 경험 (Act Experience) 소비자 관여 역할 모델의 이용 준거집단의 영향
RELATE
CASE : RELATE Campaign 관계겅험(Relate Experience) Social Categorization을 이용한 전략 브랜드 Community Final Conclusion Building Brand : Some role medels from Europe
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